Oldalak

2011. április 18., hétfő

5+1 tipp hogyan maradjunk pozitívak

Negatív helyzetekben is. Mert bizony bárhogy is igyekszik az ember, hogy pozitívan gondolkozzon, hogy bevonzza a pozitív történéseket az életébe, váratlan rossz dolgok történhetnek vele. 

De kellő odafigyeléssel és ezzel a néhány tippel sikerülhet ezekben a helyzetekben is megőrizni a nyugalmunkat és nem alámerülni a kétségebesésben! Jó hír: nekem sikerült :)

1. Ne gondold, hogy mindenek vége!
Ha rossz történik veled, sokszor előfordul, hogy nem csak az adott szituáció miatt aggódsz, hanem arra gondolsz, hogy ettől kezdve már egyáltalán semmi nem is lesz jó, nem is sikerülhet, soha nem lesz vége, minden szar, az egész élet szívás. 
Próbálj meg megállni egy pillanatra, mielőtt magával ragad ez a sodró kétségbeesés és tudatosítani, hogy bár az adott helyzet rossz, ez nem jelenti azt, hogy minden más is az, hogy minden elromlott.

2. Ne felejts el, hogy a helyzet átmeneti!
Azon túl, hogy a jelenlegi  negatív szituáció nem jelenti azt, hogy innentől fogva már minden rossz lesz, nem is tart örökké - fontos, hogy ezt ne felejtsd el. Az életben semmi sem állandó (sajnos a jó sem), így hamarosan ki fogsz kerülni a gödörből. 
Az pedig, hogy meddig maradsz benne, nagyban függ attól is, hogyan állsz hozzá a dolgokhoz: csak ülsz kétségbeesetten, vagy felállsz és változtatsz.

3. Lépj egyet hátra!
Próbáld meg a szituációt egy lépéssel távolabbról nézni, lépj ki belőle egy kicsit, tekints rá úgy, mintha valaki mással történne. Így le tudsz higgadni és nem az érzelmeid hevében hozol döntést.

4. Nézz más szemmel a dolgokra!
Sok esetben hajlamos az ember a dolgokat feketének és fehérnek látni és megfeledkezik a többi lehetőségről.  Ha megtanulsz más szemmel nézni a dolgokra, akkor észreveheted, hogy van szürke is, azaz lehet egy rossz helyzetben is valami jó, tanulhatsz belőle, felhasználhatod a javadra!

5. Legyél proaktív!
Ahelyett, hogy azon gondolkodsz, milyen rossz is neked, panaszkodsz és kétségbeesel, tekints inkább előre! Gondolj arra, hogy merre tudsz továbblépni, milyen lehetőségeid vannak, hogy helyrehozd a dolgokat.

+1. Légy hálás!
Légy hálás, ha egy rossz szituációban sikerül megőrizni a nyugalmadat, fel tudsz kelni és továbbindulni és örülj, ünnepelj, ha sikerül kimásznod a gödörből! A legkisebb kapaszkodóért is mondj köszönetet, erősíts meg minden apró pozitívumot!

És most egy személyes történet: Az elmúlt három napban én pont egy ilyen helyzettel néztem szembe. Pozitív hozzáállásom és minden bizalmam ellenére, a fürdőszoba felújításunk kezdett nagyon rosszul alakulni. Első reakcióm természetesen a szokásos kiborulás és kétségbeesés volt. 
Aztán szerencsére sikerült megnyugodnom és arra gondoltam, hogy ha már ennyi erőfeszítést teszek, hogy jól érezzem magam és elűzzem a negativitást, nem hagyom, hogy ez most romba döntse. Igyekeztem érzelmektől mentesen átbeszélni a lehetőségeinket a férjemmel és anyukámmal, megoldásokat kerestünk. Kerestem a helyzetben a jót is: a hibákat időben észrevettük, van még lehetőség a kijavításukra, a pénzünk még megvan. Próbáltam minél jobban tudatosítani magamban, hogy nem szabad attól félnem, hogy most már minden rossz lesz. Majd léptem, akkor amikor már teljesen nyugodt voltam. És az egészet siker koronázta: kis harc árán, de sikerült kijavítani a hibákat, nekem pedig az egész szituációban sikerült higgadtnak maradnom, nem vesztettem el a fejem.
Most pedig nagyon örülök ám :) Mert amellett, hogy egész máshogy kezeltem a rossz helyzetet mint eddig, örülök annak is, hogy bár történt valami baj, mégis rájöttem, hogy igazából nagyon sokat tanultam belőle a jövőre nézve.

Kívánom, hogy nektek is sikerüljön a negatív helyzeteket pozitívvá alakítani!


---

Tetszett ez a cikk? Akkor kérlek oszd meg, ajánld a barátaidnak is, hátha nekik is jól jöhet!

Nincsenek megjegyzések: