Oldalak

2011. április 12., kedd

Hála

A rohanós, pörgős, stresszes hétköznapok során gyakran teljesen elfeledkezik az ember arról, hogy észrevegye a jó dolgokat az életében, hát még arról, hogy hálát adjon értük. 

A rossz dolgok persze mindig eszedbe jutnak, sőt ezeket szerintem a legtöbb ember hajlamos felnagyítani is. És ha megkérdezi valaki, hogy vagy, sokszor inkább panaszkodsz, mert többnek érzed a rosszat, a jót pedig aprónak mellettük. Te is észrevetted már ezt?

Ha viszont szeretnéd jól érezni magadat, pozitívan gondolkodni, akkor oda kell figyelned a legapróbb jó dologra is, ami történik veled. És hálát adni érte, mert ez még inkább megerősíti a pozitív gondolatokat, és vonzza a további jó dolgokat.

Ehhez egy nagyon jó eszköz a hála-napló vezetése. Már többször olvastam róla, egy ideig vezettem is, majd most, hogy a positively present oldalon újra találkoztam vele, újrakezdtem.

Miről is van szó? Arról, hogy gondold át, mi mindenért vagy hálás egy napon, az életedben, majd írd le ezeket. Az írás segít még jobban tudatosítani és pozitív irányba terelni a gondolataidat.

A cikk irója a következő tippeket adja a hála-naplóhoz:

1. Válassz egy hozzád illő naplót!
Vezetheted egy szép füzetben ha kézzel szeretsz írni vagy akár a számítógépen is (akár a blogodban is írhatsz egy ilyen rovatot), ha inkább a billentyűzetet szereted. Tehetsz bele képeket, gyűjthetsz inspiráló idézeteket - a lényeg, hogy alakítsd a saját ízlésed szerint, hogy még inkább segítsen neked.

2. Legyél következetes!
Írj a naplódba minden nap! Az írást kösd egy időponthoz (pl. felkelés után, lefekvés előtt) vagy egy tevékenységhez (pl. mosogatás, edzés után, a buszon munkába menet), ez segít beépíteni azt a napi rutinba!
Ha blogod van, lehet ez akár egy rendszeres heti rovat is!

3. Írj legalább 3 vagy 5 dolgot!
A forma és a mélység tőled függ, de próbálj minimum három dolgot összegyűjteni (idővel egyre könnyebb lesz)!

4. Legyél konkrét!
Az üresen hangzó megfogalmazások helyett (pl. hálás vagyok hogy jó állásom van) fogalmazz meg minél több konkrétumot, részletet (pl. hálás vagyok, mert érdekes feladatokat kapok a munkahelyemen, normális a főnököm, nagyon jól kijövök a kollégáimmal).

5. Fordítsd a negatívumokat pozitívumokba!
Próbáld meg más szemmel nézni a problémáidat, a veled történt rossz dolgokat és keresd meg bennük a pozitívat (pl. összevesztem a barátnőmmel, de hálás vagyok mert ez segített rávilágítani eddig ki nem mondott dolgokra, amiket így most ki tudunk javítani)

Naplóírásra fel!

---

Tetszett ez a cikk? Akkor kérlek oszd meg, ajánld a barátaidnak is, hátha nekik is jól jöhet!

Nincsenek megjegyzések: